Καρατζούνι

Καρατζούνι – 1717μ.

Διάρκεια: 2 ώρες και 30 λεπτά

Το Καρατζούνι είναι ένα βουνό πίσω ακριβώς από το Ψάρρο προς τα δυτικά. Από τη στιγμή που η διαδρομή μας βγάζει στην κορυφογραμμή, η θέα γίνεται μαγευτική και μπορούμε να απολαύσουμε τις γύρω οροσειρές όπως ο Κόζιακας, τα Άγραφα και βουνά όπως η Λουπάτα η Μαρόσα, το Αυγό και τα τριγύρω χωριά όπως το Λιβαδοχώρι, το Παράμερο και τα Στουρναραίικα.

Η διαδρομή ξεκινάει από το Ψάρρο ακολουθώντας τον δασικό δρόμο που σε ανεβάζει δυτικά προς το βουνό. Εμείς κατευθυνόμαστε δεξιά και προς το σημείο όπου το βουνό σχηματίζει χαλίκια. Μόλις αφήσουμε πίσω μας το σημείο αυτό, ο δρόμος στρίβει προς τα αριστερά και καταλήγει σε αυτοσχέδιο φράχτη τον οποίο προσπερνάμε. Η βλάστηση γίνεται έντονη με οξιές και έλατα. Συνεχίζουμε την πορεία μας,  μέχρι να συναντήσουμε την πρώτη ρεματιά. Λίγο μετά την ρεματιά, η πρώτη στροφή του δρόμου προς τα αριστερά σχηματίζει τη ράχη την οποία θα αρχίσουμε να ανεβαίνουμε. Το μονοπάτι είναι βατό και σχηματισμένο στα περισσότερα σημεία λόγω κτηνοτροφικών διαδρομών. Έχουμε τη ρεματιά στα αριστερά μας και κάτω και κατευθυνόμαστε πάντα επάνω στη ράχη σε κατεύθυνση δυτικά – νοτιοδυτικά. Μετά από 15 περίπου λεπτά περπάτημα αρχίζουμε να διακρίνουμε την αλπική ζώνη, όπου η βλάστηση χαμηλώνει και αραιώνει, για να καταλήξουμε σε μια λάκα με φτέρες και χαρακτηριστικό κόκκινο χώμα.  Εκεί θα συναντήσουμε και πάλι δασικό δρόμο, αλλά εμείς θα συνεχίσουμε να ανεβαίνουμε προς το βουνό σε κατεύθυνση βόρεια, όπου με μικρή και σταθερή κλήση θα μας οδηγήσει μετά από λίγο στην κορυφή.